Ducati.org forum banner

Sam wymieniłem olej. Jak wyłączyć kontrolkę serwisową?

111K views 27 replies 18 participants last post by  slinkyadams916  
#1 · (Edited by Moderator)
Zmieniłem olej przy 750 milach, kiedy zapaliła się kontrolka serwisowa, ale nie wiem, jak zresetować wskaźnik serwisowy. Czy muszę z tym iść do dealera?
 
#3 ·
To naprawdę największy bełkot. Ducati powinno się wstydzić, że to robi i zmusza nas do wizyty u dealera za coś tak prostego. Nie wiedziałem tego, dopóki nie kupiłem motocykla i nie oprowadzili mnie, żebym poznał mechanika. Powiedziałem im dziękuję, ale sam będę robił wymiany oleju itp. Potem opowiedział mi o komunikacie serwisowym. Dealer nie zresetuje go bez obciążania mnie.
 
#5 ·
Możesz to zrobić sam za pomocą jednego z tych:

http://www.ferracci.com/store/cart.php?m=product_detail&p=68
To opcja, ale 250 $ za zresetowanie ostrzeżenia serwisowego jest prawie tak samo złe, jak pójście do dealera. Zapłaciłbym tyle, gdyby pozwalało to na ładowanie map paliwa itp., ale wygląda na to, że służy tylko do monitorowania?

Wstyd dla Ducati za zmuszanie do pójścia do dealera i zapłacenia 300 $ za wymianę oleju :mad:
 
#6 ·
#7 ·
Ducati zorganizowało to w ten sposób, aby chronić i zachować zgodność z gwarancją. Po zrezygnowaniu z planowanych przeglądów u dealera w okresie gwarancyjnym gwarancja traci ważność. :(
Pozwoliłem dealerowi wykonywać wymagane usługi do momentu wygaśnięcia gwarancji (chociaż podczas gwarancji wykonywałem własne czynności konserwacyjne:naughty:), ale teraz robię to sam i kasuję kontrolki serwisowe itp. za pomocą VDST. To poręczne małe urządzenie zwróciło się już przy pierwszym użyciu.:D
 
#12 ·
Po porzuceniu planowanego serwisu przez dealera w okresie gwarancyjnym gwarancja traci ważność. :(
Właściwie to uważam, że to niezgodne z prawem, żeby tak robili (przynajmniej tutaj, w USA). Dopóki wykonujesz serwis i masz na to zapisy, nie mogą unieważnić Twojej gwarancji. Jeśli zrobisz wymianę oleju i nie napełnisz go do pełna i spalisz silnik, mogą tego nie pokryć, ale muszą udowodnić, że to Twoja wina.
 
#8 ·
Rozumiem cię Graph i mogę się tylko zgodzić. Jeśli to jakaś pociecha, moje BMW robi to samo. Kupiłem fajne narzędzie diagnostyczne do tego motocykla o nazwie GS-911, które pozwala mi resetować kontrolki serwisowe, wyświetlać i kasować kody błędów, wprowadzać przebieg dla następnego planowanego przeglądu itp.... Małe urządzenie GS-911 do BMW kosztowało mnie ponad 300 dolarów i moim zdaniem już się zwróciło.

Planuję kupić VDST do mojego 1198, chyba że zdecyduję się na ECU Microtec, co sprawi, że kontrolki serwisowe staną się bezprzedmiotowe. Patrzę na to w ten sposób - za każdym razem, gdy mogę udaremnić idiotów w moim lokalnym salonie, robię to, nawet jeśli oznacza to początkowy wydatek kapitałowy. A ile twój dealer pobiera za zresetowanie cholernej kontrolki? 50 dolarów? 80 dolarów? Urządzenie zwróci się wkrótce, jeśli będziesz miał swój motocykl wystarczająco długo. Pozwoli ci również zresetować TPS, co jest konieczne w przypadku wymiany wydechu. VDST to coś więcej niż tylko resetowanie irytującej kontrolki serwisowej!

Eltwin jak zawsze ma rację!
 
#13 ·
Patrzę na to w ten sposób - za każdym razem, gdy mogę udaremnić idiotów w moim lokalnym salonie, robię to, nawet jeśli oznacza to początkowy wydatek kapitału. A ile twój dealer pobiera za zresetowanie cholernego światła? 50 $? 80 $? Urządzenie zwróci się wkrótce, jeśli będziesz miał swój motocykl wystarczająco długo. Pozwoli ci to również zresetować TPS, co jest konieczne w przypadku wymiany wydechu.
Tak, jestem całkowicie przeciwny dawaniu jakichkolwiek pieniędzy działom serwisowym dealerów, chyba że jest to coś, czego nie mogę zrobić.
Niemal każdy, którego kiedykolwiek używałem, był nieuczciwy, nie wykonał pracy, za którą zapłacono, lub po prostu zażądał zbyt dużo za świadczoną usługę.

Myślałem o zakupie wydechu, więc być może właśnie przekonałeś mnie do kupna VDST. Mogę sam zainstalować i zresetować TPS. Dealer chce 300 dolarów za zainstalowanie slip-on i zresetowanie TPS, więc to się już zwróciło.

W moim Triumph 675 mam pakiet oprogramowania i kabel o nazwie TuneBoy, który nie tylko pozwala mi zresetować, ale także mogę dodawać różne mapy, przycinać paliwo, rejestrować dane itp. Pełna diagnostyka.

.
 
#10 ·
Wymieniłem olej przy 750 milach, kiedy zapaliła się kontrolka serwisowa, ale nie wiem, jak zresetować wskaźnik serwisowy. Czy muszę zanieść go do dealera?
Kiedy kupiłem mój 09 1198, otrzymali 2 lata bezpłatnej planowej konserwacji. Zabrałem swój na 600. Na początku chcieli mi naliczyć 260 za usługę, ale poszedłem do domu i przyniosłem wszystkie moje dokumenty z czasu, gdy go kupiłem.
 
#14 ·
Samochody działają w zasadzie tak samo, niektóre mają obejścia.

A także 300 dolarów za wymianę oleju? Dostajesz też coś ekstra?

Serwis po 600 milach ma być czymś więcej niż tylko wymianą oleju, tak mówią i dokumentują na papierach. Mam również 4-letnią gwarancję na mój motocykl. Zabiorę go na planowaną konserwację, ale okresowe wymiany oleju będę robił sam. Mam również narzędzie VSDT i byłem w stanie zresetować ustawienia TPS i trim po wymianie wydechu.
 
#20 ·
10 EUR

Mój dealer, o dziwo, policzył mi tylko 10 EUR (chyba około 15 USD) za całą robotę. Zdejmowanie bocznych owiewek, reset interwału serwisowego, wymazanie starych błędów ECU (mój akumulator rozładował się kilka tygodni temu), a następnie ponowne zamontowanie owiewek.
 
#21 ·
Mój dealer, o dziwo, policzył mi tylko 10 EUR (około 15 USD, jak myślę)?!? za całą robotę. Zdejmowanie osłon bocznych, resetowanie interwału serwisowego, wymazanie kilku starych błędów ECU (mój akumulator rozładował się kilka tygodni temu), a następnie ponowne zamontowanie osłon.
to brzmi zbyt pięknie, żeby było prawdziwe...powinieneś podać nazwę i adres na forum, aby ludzie z Twojej okolicy mogli ich sprawdzić...
 
#23 ·
Pod koniec lat 90. toczyła się tu sprawa sądowa wytoczona przez Ultra-Tune, aby zakwestionować Forda i GM w tej kwestii. Z tego, co rozumiem, Ultra-Tune wygrało prawo do wykonywania serwisu gwarancyjnego bez wpływu na gwarancję.
W związku z tym, jeśli możesz udowodnić, że serwis został wykonany przez kompetentnego mechanika, Twoja gwarancja powinna być nadal bezpieczna.
Jednak, jak zauważa pani TW, Ducati mogło twierdzić, że Ty (lub Twój mechanik nie przeszkolony przez Ducati) nie byłeś kompetentny dla Twojego konkretnego modelu.
Zatem, nawet po ponad 33 latach pracy jako mechanik motocyklowy, kiedy kupiłem swój 1098 (i specjalizowałem się w Ducati przez większość tego czasu), zleciłem wykonanie głównych planowych przeglądów u dealera, który sprzedał mi motocykl (przy 1000, 12 000 i 24 000 km) w okresie gwarancyjnym.
Dla ochrony i dobrej woli.
Oczywiście w tym czasie wykonałem mnóstwo innych prac, w tym wymiany oleju co 3000 km, a w czasie serwisu powiedziałem im, co zrobiłem, i (znając mnie, moją reputację itp.) odpowiednio obniżyli cenę. I tak dużo kosztowało..
A teraz, przy 43 000 km, to wciąż fantastyczna rzecz.
Szkoda tylko, że ten dealer zbankrutował. Bardzo dobrze się mną opiekowali.
I nie - to nie opieka nade mną doprowadziła ich do upadku! Było wiele innych powodów..