Hallo mensen. Eerste bericht hier.
Ongeveer een maand geleden merkte ik dat mijn fiets een lekke band had, dus besloot ik hem naar de dealer te brengen om hem te laten vervangen onder de verzekering die ik had afgesloten. Toen ik de dealer verliet, werd ik gebeld en kreeg ik te horen dat de schokdempers olie lekte en dat er overal olie zat. Denk eraan dat ik er met de fiets naartoe ben gereden nadat ik wat lucht in de achterband had gepompt. 1100 dollar later (nieuwe vorken en remblokken vanwege olielekkage) kreeg ik de fiets terug en reed ik ermee naar huis. Ze vertelden me dat ze problemen hadden met het opladen van de accu. Ik had eerder hetzelfde probleem en had de accu aan een druppellader gehangen. Ik besloot de accu te vervangen, want het is een van de eenvoudigste dingen die je met de meeste voertuigen kunt doen.
Ik haalde eerst de negatieve pool eruit en daarna de positieve pool, en vervolgens de beugel om de accu eruit te halen. Ik zette alles terug en startte de fiets. Ik merkte dat de fiets startte en liep, maar het instrumentenpaneel ging niet aan.
Ook merkte ik dat de koplampen niet aangingen. Ik dacht dat ik misschien een paar kilometer moest rijden om de ECU bij te laten trekken. Dat deed ik en niets. Ik liet hem een nacht staan en bracht hem de volgende ochtend naar de dealer.
Nu wil de dealer het instrumentenpaneel vervangen en beweert dat het is doorgebrand. In eerste instantie vertelden ze me dat het waarschijnlijk een doorgebrande zekering is. Ik kijk naar 2200 dollar en een beetje, aangezien de olie en de voorbanden ook vervangen moeten worden. Denk eraan dat de fiets er ongeveer 2 weken geleden was en niet meer dan 5 mijl had gereden.
Iemand ideeën?
Ongeveer een maand geleden merkte ik dat mijn fiets een lekke band had, dus besloot ik hem naar de dealer te brengen om hem te laten vervangen onder de verzekering die ik had afgesloten. Toen ik de dealer verliet, werd ik gebeld en kreeg ik te horen dat de schokdempers olie lekte en dat er overal olie zat. Denk eraan dat ik er met de fiets naartoe ben gereden nadat ik wat lucht in de achterband had gepompt. 1100 dollar later (nieuwe vorken en remblokken vanwege olielekkage) kreeg ik de fiets terug en reed ik ermee naar huis. Ze vertelden me dat ze problemen hadden met het opladen van de accu. Ik had eerder hetzelfde probleem en had de accu aan een druppellader gehangen. Ik besloot de accu te vervangen, want het is een van de eenvoudigste dingen die je met de meeste voertuigen kunt doen.
Ik haalde eerst de negatieve pool eruit en daarna de positieve pool, en vervolgens de beugel om de accu eruit te halen. Ik zette alles terug en startte de fiets. Ik merkte dat de fiets startte en liep, maar het instrumentenpaneel ging niet aan.
Ook merkte ik dat de koplampen niet aangingen. Ik dacht dat ik misschien een paar kilometer moest rijden om de ECU bij te laten trekken. Dat deed ik en niets. Ik liet hem een nacht staan en bracht hem de volgende ochtend naar de dealer.
Nu wil de dealer het instrumentenpaneel vervangen en beweert dat het is doorgebrand. In eerste instantie vertelden ze me dat het waarschijnlijk een doorgebrande zekering is. Ik kijk naar 2200 dollar en een beetje, aangezien de olie en de voorbanden ook vervangen moeten worden. Denk eraan dat de fiets er ongeveer 2 weken geleden was en niet meer dan 5 mijl had gereden.
Iemand ideeën?