Ducati.org forum banner

Panel instrumentów nie włącza się po wymianie akumulatora.

3 reading
4.9K views 7 replies 5 participants last post by  Bisto8874  
#1 ·
Cześć Ludzie. Pierwszy post tutaj.

Około miesiąc temu zauważyłem, że w moim rowerze przebiła się opona, więc postanowiłem zabrać go do dealera, aby wymienić ją w ramach ubezpieczenia, które wykupiłem. Kiedy opuściłem dealera, zadzwoniono do mnie i powiedziano mi, że amortyzatory ciekną olejem i że jest on wszędzie. Proszę pamiętać, że pojechałem tam rowerem po napompowaniu tylnej opony. 1100 dolarów później (nowe widelce i klocki hamulcowe z powodu wycieku oleju) dostałem rower z powrotem i pojechałem nim do domu. Powiedzieli mi, że mają problemy z ładowaniem akumulatora. Wcześniej miałem ten sam problem i podłączyłem akumulator do ładowarki podtrzymującej. Postanowiłem wymienić akumulator, ponieważ jest to jedna z najprostszych rzeczy, które można zrobić z większością pojazdów.
Najpierw wyjąłem ujemny zacisk, a następnie dodatni, a następnie wspornik, aby wyjąć akumulator. Wszystko złożyłem z powrotem i uruchomiłem rower. Zauważyłem, że rower uruchamia się i działa, ale panel przyrządów się nie włącza.
Zauważyłem również, że reflektory się nie włączają. Pomyślałem, że może muszę przejechać kilka mil, aby ECU nadrobiło zaległości. Zrobiłem to i nic. Zostawiłem go na noc i następnego ranka zabrałem go do dealera.
Teraz dealer chce wymienić panel przyrządów, twierdząc, że nastąpiło zwarcie. Początkowo powiedzieli mi, że to prawdopodobnie przepalony bezpiecznik. Patrzę na 2200 dolarów i resztę, ponieważ olej i przednie opony również wymagają wymiany. Proszę pamiętać, że rower był tam około 2 tygodnie temu i nie przejechał więcej niż 5 mil.

Jakieś pomysły?
 
#2 ·
Z którego roku jest ten motocykl? Zakładam, że Gen 1 lub 2...

Czy próbowałeś odłączyć akumulator i pozostawić go odłączonego na około 10 minut lub dłużej (nawet jeśli jest nowy, upewnij się, że jest w pełni naładowany), a następnie podłączyć go ponownie, upewniając się, że przewód ABS + znajduje się bezpośrednio na górze przewodu + akumulatora (a następnie wszelkie inne przewody, które mogłeś podłączyć powyżej). Brzmi to szaleńczo, ale te motocykle wydają się być bardzo wybredne w kwestii podłączenia akumulatora, doświadczyłem tego, podobnie jak kilka osób na forum Diavel.
Sprawdź i wyczyść również wszystkie bezpieczniki pod siedzeniem - z tego co pamiętam, bezpiecznik instrumentów jest jednym z 10A, ale sprawdź je wszystkie.

To może nie być Twój problem, ale warto spróbować, ponieważ jest to darmowe, tylko trochę Twojego czasu.
 
#3 ·
Inną możliwością jest brudne lub luźne złącze wielopinowe do deski rozdzielczej, jeśli chcesz się tak głęboko zagłębiać, zdarzyło się to w innym Gen 1 Diavel, maszyna diagnostyczna powiedziała, że "utraciła połączenie" z deską rozdzielczą i miała wiele błędów CANBUS, zamieniono na znany działający zestaw wskaźników i nie zrobiło to żadnej różnicy, a po wielokrotnym sprawdzaniu okablowania i złączy, prawie się poddałem, kiedy spróbowałem podkręcić wszystkie żeńskie złącza w bloku złączy za pomocą śrubokręta jubilerskiego, aby je dokręcić i wszystko zadziałało! Tani i łatwy sposób naprawy, tylko znalezienie problemu było trudne!
 
#4 ·
Dzień dobry fxtion, jak zadziałały sugestie cs363?

Problem rozwiązany?

Bezpieczniki mogą wyglądać dobrze, ale najlepiej jest wyciągnąć te, których to dotyczy, i włożyć nowe - pomogło to motocykliście Monster, któremu nie działał reflektor, bezpieczniki wyglądały na nieuszkodzone po wyjęciu, ale gdy tylko włożono zapasowy ..... hey presto ..... światła działały!

P.S. Wyjmuję akumulator tak samo jak Ty i nie mam żadnych problemów z niczym. Nie mam Diavela, ale na pewno nie są takie wrażliwe 🤔.
 
#6 ·
PS Wyjmuję baterię tak samo jak ty i nie mam żadnych problemów z niczym. Nie mam Diavela, ale na pewno nie są takie wrażliwe 🤔.
To dziwne, ale są wrażliwe, przynajmniej w Gen 1 i Gen 2 Diavel - jest mnóstwo postów na forach Diavel i MS z ludźmi, którzy mieli małe problemy przy wymianie baterii. Sam to miałem, kiedy instalujesz baterię, a instrumenty i światła dostają histerii, wyrzucając błędy, a jednak możesz odłączyć i ponownie podłączyć tę samą baterię i działa dobrze. Zgadnij...
 
#5 ·
Cześć Ludzie, nie wiem jak bardzo jest to istotne, ale kiedy ponownie instaluję panel instrumentów w ST3, obrotomierz brzęczy przez około 15-20 sekund, przypuszczam, że to magistrala CAN z instrumentami sprawdzającymi się z procesorem, dzieje się to zanim przekręcę kluczyk, ponieważ niektóre informacje są przechowywane tylko w instrumentach, czy to mogą być dane o kluczyku zapłonu i czujniku ciśnienia?
Ale nigdy nie miałem żadnego problemu, gdy brzęczenie ustaje, po prostu uruchamia się normalnie.
 
#7 ·
Cześć fxtion,

Dealerzy są skłonni do rzucania częściami w rowery, zamiast rozwiązywać problemy. Jeśli za to płacisz, upewnij się, że są poprawne. Czy jest jakiś sposób na przetestowanie deski rozdzielczej?

Nie znam Twojego modelu/roku, ale zapewniam Cię, że mój 21V4S Radar multi nigdy nie potrzebował akumulatora rozruchowego podczas wymiany akumulatora, podłączania dodatkowych świateł przeciwmgielnych bezpośrednio do zacisków akumulatora lub podłączania wiązki ładowarki akumulatora, co wszystko zrobiłem w moim bez żadnych problemów i nie jestem elektrykiem samochodowym 👍

Och, zapomniałem o jednym, zgubiłem podkładkę tylnej osłony, która wsunęła się w otchłań pod akumulatorem, musiałem ją całkowicie wyjąć, aby odzyskać śliską podkładkę.....podłączyłem ponownie bez problemu.

Być może niektóre wcześniejsze modele Ducati miały dziwną elektronikę w porównaniu do obecnej gamy Audistrada, jednak znam jednego właściciela Aprilia Caponord 1200, który odłączył deskę rozdzielczą i stworzył sobie świat bólu, ale wymieniłem akumulatory w tym samym modelu motocykla bez problemów.

Mam nadzieję, że dealer się myli....czy wszystkie złącza są w dobrym stanie, nic się nie poluzowało ani nie jest częściowo podłączone? Może zaoszczędzić sporo pieniędzy, jeśli to coś bardzo prostego.....

👍
 
#8 · (Edited)
Mam te same problemy. Wyjąłem akumulator do naładowania, włożyłem z powrotem i brak deski rozdzielczej, klaksonu, kierunkowskazów, świateł, ale wygląda na to, że światła drogowe są włączone na pełnej mocy po tym, jak światła na początku się przyciemniają. Motocykl uruchamia się i działa bez problemu. Jakieś pomysły?????
67 tablica rejestracyjna
Multistrada 1260s v twin